Shop an extra 60,00 to get free shipping!

Store temporarily closed  due to Corona Orders shipped within 2 days 

Customer Service

Retourneren

Wat is de retourtermijn?

LET OP! We zijn in verlof van 5-12 juli. Maar de retourtermijn blijft geldig. Je kan je retour tem zaterdag 4 juli (tot 14u30) komen afgeven in de winkel. En anders is het met de post. WE ACCEPTEREN GEEN RETOURS IN ONZE BRIEVENBUS TIJDENS ONS VERLOF!! 

Items (niet gedragen & met prijskaartje) kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. Let op: Het moet op de 14de dag bij ons geleverd zijn. Wij tellen vanaf het pakketje bij u geleverd werd of geleverd in een afhaalpunt/locker.

Naar welk adres kan ik mijn items retourneren?

Het adres staat op het retourformulier.
Charline’s Closet
Parkplein 1, 9000 Gent.

Hoe & binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt?

Van zodra we uw pakketje ontvangen hebben, verwerken we deze binnen de 14 dagen. (Let op: In Corona tijden kan dit wat langer duren).

Indien we uw retour binnen de 14 dagen ontvangen hebben, zullen we het bedrag (excl. verzendingskosten) terugstorten op de kaart waarmee je online betaald had. Dit zal niet op onze naam staan maar op MULTISAFEPAY!

Indien je met een cadeaubon/waardebon/kortingscode betaald hebt, zal je geen geld ontvangen maar opnieuw een kortingscode die een jaar geldig is en die je dan voor uw volgende aankoop kunt gebruiken.

Indien je retour later dan 14 dagen bij ons geleverd werd, ontvang je geen geld maar een waardebon in de plaats die 1 jaar geldig is. Retours na 20 dagen kunnen we niet meer accepteren. Dit zal dan op jouw kosten teruggestuurd worden of je kan uw retour bij ons afhalen.

Heb je een deel van uw bestelling betaald met een waardebon, dan ontvang je opnieuw een waardebon in de plaats.

Let op: Het retourformulier die je ontvangen hebt samen met uw bestelling MOET ingevuld zijn en mee opgestuurd worden in uw retourpakket. Indien we dit niet ontvangen hebben of het is niet ingevuld, kunnen we geen terugbetaling garanderen!

Zijn de retourkosten voor eigen rekening?

Ja, Het is voor eigen rekening. Je kan gemakkelijk een retouretiquette aanmaken op de site van Bpost of eentje aanvragen in een postkantoor.

Kan ik mijn items retourneren in de winkel?

LET OP! We zijn in verlof van 5-12 juli. Maar de retourtermijn blijft geldig. Je kan je retour tem zaterdag 4 juli (tot 14u30) komen afgeven in de winkel. En anders is het met de post. WE ACCEPTEREN GEEN RETOURS IN ONZE BRIEVENBUS TIJDENS ONS VERLOF!! 

Je kan gratis retourneren in de winkel. Dit moet ook binnen de 14 dagen gebeuren. De winkel is tot september gesloten wegens Corona en werken nu met nieuwe “openingsuren”:

Maandag tem vrijdag van 10u tot 15u30 en zaterdag van 9u30 tot 14u30.
Adres: Parkplein 1 , 9000 Gent.
Gewoon aanbellen aan de deur & we zullen uw retour aannemen.

Indien deze tijden niet lukt om te retourneren, kan je het altijd in onze brievenbus retourneren (let op: Het is geen grote brievenbus dus enkel voor kleine items). Graag uw kledingstuk niet los in onze brievenbus steken maar ALTIJD in een GESLOTEN verzendzak. WE ACCEPTEREN GEEN RETOURS IN ONZE BRIEVENBUS TIJDENS ONS VERLOF!! (5-12 juli)

Ik heb geen retourformulier ontvangen. Wat nu?

Dat is geen probleem! Voeg een briefje toe aan de retourzending, met daarop jouw naam, ordernummer & e-mailadres.
(Enkel bij stocksale items, juwelen en mondmaskers zal je geen retourformulier ontvangen vermits je deze niet mag retourneren. Zie hieronder.)

Kan ik een item ruilen?

Helaas is het niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je toch een andere maat of kleur? Dan kun je zelf een nieuwe order plaatsen en het artikel die niet goed was gewoon retourneren.

Is het mogelijk om een sale item te retourneren?

Alle items onder tabblad ” stock sale ” MOGEN NIET geretourneerd worden! (Dit staat ook bij de beschrijving van het product!).

Indien je dit wel doet, zullen we u contacteren en vragen of we het opnieuw moeten opsturen (kosten voor eigen rekening) of je uw pakketje komt halen in onze winkel.

Welke items kunnen NIET geretourneerd worden?

Juwelen, stock sale items en mondmaskers kunnen niet geretourneerd worden.

Kan ik meerdere bestellingen in een retourzending samenvoegen?

Ja, dat kan. Het is wel belangrijk dat het duidelijk is op uw retourformulier. Alle ordernummers moeten ingevuld zijn.

Heeft u mijn retour goed ontvangen?

We krijgen vaak de vraag of we uw retour goed ontvangen hebben. Omdat we dagelijks retours krijgen en daarom niet kunnen nakijken of jouw retour bij ons geleverd werd, is het belangrijk om uw track & trace bij te houden. Zo kan je zelf controleren of we het goed ontvangen hebben. Indien je geen track & trace hebt en we uw retour niet ontvangen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor het verlies van uw pakketje.

De postbode kwam langs om mijn retour te leveren maar er was niemand aanwezig. Wat nu?

We hebben dan een briefje ontvangen om uw pakketje te halen in een postkantoor. We zullen dit dan zsm halen en uw retour verwerken.

Ik heb een verkeerd/beschadigd artikel ontvangen. Wat nu?

Alvast onze excuses voor het ongemak. Deze moet je onmiddellijk na ontvangst van uw bestelling aan ons melden. (We controleren wanneer je deze precies ontvangen hebben.) Je kan hiervoor een mailtje sturen naar info@charlines-closet.be. We zullen u een retouretiquette doormailen zodat je het gratis kunt retourneren. Let op! Zeker aanduiden op uw retourfomulier dat het om een default of verkeerd artikel gaat!

Als we het artikel nog in voorraad hebben, zullen we het dan naar jou opsturen. Indien niet, zullen we het bedrag terugstorten op uw rekening.

Charline’s Closet is niet verantwoordelijk voor het verlies of beschadiging van uw retourzending. 

Heb je nog een vraag? Mail ons naar info@charlines-closet.be