Wat is de retourtermijn?

Items kunnen binnen 14 dagen geretourneerd worden. Let op: Het moet op de 14de dag bij ons geleverd zijn. Wij tellen vanaf het pakketje bij u geleverd werd, geleverd in een afhaalpunt/locker of vanaf het moment het klaarligt in onze winkel! Zorg ervoor dat je de producten ongedragen, onbeschadigd en voorzien van de aangehechte labels, retourneert. Bewaar je retourbewijs totdat we deze hebben verwerkt.

Retours na 14 dagen worden niet meer geaccepteerd!
We accepteren geen retours in onze brievenbus! (wel via Bpost)


Naar welk adres kan ik mijn items retourneren?

Het adres staat op het retourformulier.
Charline’s Closet
Parkplein 1, 9000 Gent.

Dinsdag tem vrijdag: 10u-16u en zaterdag 9u30-14u30.
We kunnen altijd eens uitzonderlijk gesloten zijn wegens ziekte of aankoop nieuwe collectie dus bekijk zeker op Istagram of Facebook voor laatste updates.


Hoe & binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt? 

Van zodra we uw pakketje ontvangen hebben, verwerken we deze binnen de 14 dagen.
Indien we uw retour binnen de 14 dagen ontvangen hebben, zullen we het bedrag (excl. verzendingskosten) terugstorten op de kaart waarmee je online betaald had. 

Indien je met een cadeaubon/waardebon/kortingscode betaald hebt, zal je geen geld ontvangen maar opnieuw een kortingscode die een jaar geldig is en die je dan voor uw volgende aankoop kunt gebruiken.

Retours na 14 dagen worden niet meer geaccepteerd!

Heb je een deel van uw bestelling betaald met een waardebon, dan ontvang je opnieuw een waardebon in de plaats.


Let op: Het retourformulier die je ontvangen hebt samen met uw bestelling MOET ingevuld zijn en mee opgestuurd worden in uw retourpakket. Indien we dit niet ontvangen hebben of het is niet ingevuld, kunnen we geen terugbetaling garanderen!


Het is belangrijk om uw track & trace bij te houden tot we uw retour verwerkt hebben! Zo kan je zelf controleren of we het goed ontvangen hebben. Indien je geen track & trace hebt en we uw retour niet ontvangen hebben, zijn wij niet verantwoordelijk voor het verlies van uw pakketje.

Welke items kunnen we NIET retourneren?

Sale items kunnen niet geretourneerd worden!

Zijn de retourkosten voor eigen rekening?

Ja, Het is voor eigen rekening. Je kan gemakkelijk een retouretiquette aanmaken op de site van Bpost of eentje aanvragen in een postkantoor

Kan ik mijn items retourneren in de winkel? 

Je kan gratis retourneren in ons kantoor. Dit moet ook binnen de 14 dagen gebeuren vanaf het moment dat het klaarligt in onze winkel of thuis geleverd.

Dinsdag tem vrijdag van 10u tot 16u en zaterdag van 9u30 tot 14u30.
Adres: Parkplein 1 , 9000 Gent.
Gewoon aanbellen aan de deur & we zullen uw retour aannemen.

WIJ ACCEPTEREN GEEN RETOURS IN ONZE BRIEVENBUS!!


Ik heb geen retourformulier ontvangen. Wat nu? 

Dat is geen probleem! Voeg een briefje toe aan de retourzending, met daarop jouw naam, ordernummer & e-mailadres.
(Enkel bij sale items, juwelen en mondmaskers zal je geen retourformulier ontvangen vermits je deze niet mag retourneren)

Kan ik een item ruilen?

Helaas is het niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je toch een andere maat of kleur? Dan kun je zelf een nieuwe order plaatsen en het artikel die niet goed was gewoon retourneren.


Kan ik meerdere bestellingen in een retourzending samenvoegen?

Ja, dat kan. Het is wel belangrijk dat het duidelijk is op uw retourformulier. Alle ordernummers moeten ingevuld zijn.

Heeft u mijn retour goed ontvangen?

De postbode kwam langs om mijn retour te leveren maar er was niemand aanwezig. Wat nut?

We hebben dan een briefje ontvangen om uw pakketje te halen in een postkantoor. We zullen dit dan zsm halen en uw retour verwerken.


Ik heb een verkeerd/beschadigd artikel ontvangen. Wat nu?

Alvast onze excuses voor het ongemak. Deze moet je onmiddellijk na ontvangst van uw bestelling aan ons melden. (We controleren wanneer je deze precies ontvangen hebben.) Je kan hiervoor een mailtje sturen naar info@charlines-closet.be. We zullen u een retouretiquette doormailen zodat je het gratis kunt retourneren. Let op! Zeker aanduiden op uw retourfomulier dat het om een default of verkeerd artikel gaat!

Als we het artikel nog in voorraad hebben, zullen we het dan naar jou opsturen. Indien niet, zullen we het bedrag terugstorten op uw rekening.